Yandex Ads, ‘Birleştirilmiş Performans Kampanyaları’nı Türkiye’de başlattı
Yandex Ads, Türkiye’de ‘Birleştirilmiş Performans Kampanyası’nın resmi lansmanını gerçekleştirdi

Yandex Ads, Türkiye’de ‘Birleştirilmiş Performans Kampanyası’nın resmi lansmanını gerçekleştirdi
Yandex Ads, Türkiye’de ‘Birleştirilmiş Performans Kampanyası’nın (UPC) resmi lansmanını gerçekleştirdi. İşletmelerin dijital pazarlama faaliyetlerini tek bir kampanya üzerinden daha kolay yönetip optimize edebilmeleri için tasarlanan yapay zeka destekli bu format; grafik, metin ve görsel reklamların yanı sıra dinamik reklamlar ve akıllı banner’ları tek bir birleşik ürün yapısında bir araya getiriyor.
Yeni format hakkında bilgi veren Yandex Ads Büyüyen Pazarlardan Sorumlu Bölge Başkanı Veronika Zueva, “UPC, farklı reklam formatlarını ayrı ayrı yönetme zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. Tek bir kampanya üzerinden çok kanallı, entegre ve yapay zeka destekli bir reklam deneyimi sunuyoruz. UPC ile markaların erişimlerini ve dönüşüm oranlarını artıracak daha çeşitli ve optimize edilmiş kampanyalar sunmayı hedefliyoruz. Dijital reklamcılığın geleceği, yapay zeka destekli, çok formatlı stratejilerde yatıyor. Geleneksel formatlarda reklam verenler ayrı kampanyalar yönetirken, UPC Arama ve Yandex Reklam Ağı’ndaki tüm yerleşimleri tek bir yapı altında birleştiriyor. Yapay zeka algoritmalarımız trafiği dinamik olarak dağıtıyor; örneğin yüzde 20 Arama, yüzde 80 Ağ şeklinde, reklamverenin KPI’larına göre optimize ediyor. Bu esneklik, daha geniş erişim ve her reklamverene uygun daha iyi performans sağlıyor.” dedi.
Yapay zeka destekli altı farklı reklam varyantı
Zueva, yapay zeka destekli kreatif sürece değinerek, Yandex Ads’in reklamverenin web sayfasını analiz ettiğini ve 6 adede kadar benzersiz reklam varyantı ürettiğini vurguladı. Zueva, “Reklamverenler yalnızca web sitesi bağlantısını sağlayarak, sayfa içeriğine göre otomatik oluşturulan başlık, metin ve görsellerden oluşan altı farklı reklam varyantına erişebilirler. Bu kreatifler düzenlenebiliyor, yeniden üretilebiliyor ya da en uygun olanı seçilebiliyor. Yapay zeka, bunların hedeflerle uyumlu, özgün ve alakalı olmasını sağlıyor” diye konuştu.
Türkiye’nin yapay zekaya uyumu çok hızlı
Zueva, UPC’nin kreatif üretimin ötesinde de yapay zeka ve makine öğrenmesinden faydalandığını ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Yapay zeka, reklamların en etkili şekilde ne zaman, nerede ve nasıl gösterileceğini belirlemede kritik bir rol oynuyor. Sistem, CPA veya ROAS gibi kampanya hedeflerine göre yerleşimleri ve formatları dinamik olarak optimize ediyor ve reklam harcamalarından daha yüksek geri dönüş sağlıyor. Türkiye dijital pazarı yapay zekayı hızla benimsiyor. Büyük markalar ve ajanslar kreatif üretim ve kampanya optimizasyonu için otomasyondan yararlanıyor. Reklamverenler hala insan gözetimini tercih etse de, ekonomik faktörler yapay zeka çözümlerini daha değerli kılıyor. Türkiye, yapay zeka destekli reklamcılıkta küresel trendlere paralel ilerliyor.”
Tek bütçeyle yeni ve mevcut kullanıcılara erişim
UPC, reklamverenlerin hem yeni kullanıcılara hem de mevcut müşterilere tek bir bütçe ve kampanya üzerinden ulaşmasını sağlıyor. Teklif yeniden hedefleme (offer retargeting) özelliği sayesinde, web sitesinde daha önce ürün görüntülemiş kullanıcılara kişiselleştirilmiş reklamlar gösterilebiliyor. Kampanyalar; satın alma, sepete ekleme veya lead toplama gibi çok çeşitli aksiyonlara göre optimize edilebiliyor.
Zueva, “Reklamverenler, UPC içinde huninin tamamına yönelik metrikleri takip edebilir: TO (tıklama oranı), TBM (tıklama başına maliyet), MAA (maliyet başına aksiyon), dönüşümler ve ROAS (reklam harcaması getirisi). Kampanyalar genellikle MAA (örneğin tamamlanan alışverişler, “sepete ekleme” aksiyonları veya seyahat dikeyinde WhatsApp üzerinden yapılan teklif istekleri gibi) hedeflerine optimize edilir. Geleneksel kampanyalara kıyasla, reklamverenler hedef maliyetlerde daha fazla dönüşüm, daha yüksek verimlilik ve belirlenen spesifik hedeflere yönelik daha kolay optimizasyon avantajı elde ederler.” dedi.
Yandex Ads, “Birleştirilmiş Performans Kampanyaları” ile reklamverenlere daha verimli, esnek ve sonuç odaklı bir dijital pazarlama deneyimi sunmayı hedefliyor. Yapay zeka destekli bu yeni yaklaşım, Türkiye’de markaların büyüme yolculuklarına hız kazandırırken, sektörün geleceğine yön verecek yenilikçi çözümler arasında konumlanıyor.
Hibya Haber Ajansı© Copyright 2025 muratlihaberler.com.tr Tüm Hakları Saklıdır. Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.